Persbericht: Röko neemt meerderheidsbelang in Baymax

Röko AB heeft een meerderheidsbelang van 85% van de aandelen in Baymax B.V. verworven. Baymax is de holding van Siderius Zeepfabriek B.V. en haar dochterondernemingen.

Siderius is producent van reinigingsmiddelen voor de professionele markt, vaste zeep, vloeibare cosmetica en eigenaar van de merken Fifax, Ossengal, Cleantex en Harmisol. De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot 1851, het jaar waarin Ossengal zeep werd geïntroduceerd. Zeepfabriek Siderius BV is sinds 2004 in het bezit van de huidige managing director, Bas Korswagen. Bas Korswagen blijft aan als managing director en als minderheids aandeelhouder.

Baymax is Röko’s derde acquisitie in Nederland en in totaal het 25ste bedrijf dat Röko heeft aangekocht sinds de oprichting in 2019.

Bekijk onze website www.siderius.nl voor meer informatie over Siderius, en www.roko.se voor meer informatie over Röko.

Wanneer u vragen heeft kunt u contact opnemen met:

• Bas Korswagen, Managing Director Baymax en Siderius, 0183 – 63 80 47, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Röko is lange termijn eigenaar van diverse Europese Kleine- en middelgrote bedrijven en momenteel bezitten wij 25 bedrijven in uiteenlopende branches in heel Europa. Ons team heeft bij elkaar meer dan 100 jaar ervaring in het werken met door eigenaar beheerde bedrijven in een grote variëteit van verschillende industrieën.

Download in Nederlands

Download in English